جوزا 31, 1403 12:51 Asia/Kabul
  • تحولات غزه، محور رایزنی سرپرست وزارت خارجه ایران با اسماعیل هنیه در قطر
    تحولات غزه، محور رایزنی سرپرست وزارت خارجه ایران با اسماعیل هنیه در قطر

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه، درباره تحولات در باریکه غزه تبادل نظر کرد.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران که برای انجام سفری چند ساعته و دیدار و گفت‌ وگو با مقامات قطری درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه شرایط جاری در باریکه غزه، روز چهارشنبه به دوحه رفته بود، با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز دیدار و گفت و گو کرد.

جزئیات بیشتر این دیدار منتشر نشده است.

رایزنی و تبادل نظر با مقامات قطری درباره بسیج ظرفیت‌های جهان اسلام برای پایان بخشیدن به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کمک‌رسانی سریع به ساکنان غزه، از محورهای گفت‌وگو و تبادل نظر سرپرست وزارت امورخارجه ایران در سفر به دوحه اعلام شده بود.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران پیشتر نیز در گفت وگو با «شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی»  نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر با تاکید براینکه ادامه و تشدید جنایت صهیونیست‌ها در باریکه غزه بدون هزینه نخواهد بود، تداوم و تقویت تعامل و همکاری بین تهران و دوحه و دیگر کشورهای اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین را خواستار شد.

رژیم نسل کش صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و مقابل چشمان سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی حدود 9 ماه است که با حمله به باریکه غزه اقدام به نسل کشی مردم بی دفاع این منطقه کرده است.

 شمار شهدای تجاور رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به بیش از ۳۷ هزار نفر رسیده است.

سرپرست وزارت خارجه ایران توقف جنگ غزه را در سفر قطر پیگیری می‌کند

چرا رژیم صهیونیستی در غزه نسل کشی می‌کند؟

کلیدواژه