ایران هرگونه ادعا درباره مداخله تهران در حمله مسلحانه به ترامپ را رد کرد
(last modified 1403-04-27T08:58:15+00:00 )
سرطان 27, 1403 13:28 Asia/Kabul
  • ایران هرگونه ادعا درباره مداخله تهران در حمله مسلحانه به ترامپ را رد کرد
    ایران هرگونه ادعا درباره مداخله تهران در حمله مسلحانه به ترامپ را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد گزارش ادعایی رسانه‌ آمریکایی مبنی بر نقش ایران در ترور رئیس جمهوری پیشین آمریکا، انتشار چنین ادعاهایی را دارای اهداف و انگیزه‌های مغرضانه سیاسی دانست.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برخی گزارش‌های ادعایی در یک رسانه‌ آمریکایی مبنی بر نقش ایران در حمله مسلحانه اخیر به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را تکذیب کرد.

کنعانی چافی گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیگرد قضایی ترامپ به دلیل نقش مستقیم در جنایت ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصمم است، اما هرگونه مداخله در حمله مسلحانه اخیر ضد ترامپ و یا ادعاها درباره قصد ایران برای چنین اقدامی را قویا رد می‌کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز در واکنش به گزارش ادعایی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان اعلام کرد، این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تصریح کرد: ترامپ یک مجرم جنایتکار است که بخاطر صدور دستور ترور سردار سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود و ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، روز سه‌شنبه و در راستای دشمنی دیرینه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدعی شده بود مقامات اطلاعاتی آمریکا در هفته‌های اخیر نقشه‌ای احتمالی از سوی ایران برای کشتن «دونالد ترامپ» را کشف کرده‌اند.

ایران اتهامات واهی درباره نقش تهران در ترور ترامپ را رد کرد

کلیدواژه