رهبر معظم انقلاب : انگلیسی ها به دنبال تجزیه عراق ، سوریه ، یمن و لیبی هستند
(last modified 1395-10-19T13:21:00+00:00 )
جدی 19, 1395 17:51 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب : انگلیسی ها به دنبال تجزیه عراق ، سوریه ، یمن و لیبی هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند : دشمنان اصلی ایرانِ مستقل و پیش رونده ، «آمریکا، انگلیس، زرسالاران بین المللی و صهیونیست‌ها» هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز یکشنبه در دیدار هزاران نفر از مردم قم ، دشمنان اصلی خارجی را نه یک شعار بلکه واقعیتی مبتنی بر مبانی مستدل دانستند و گفتند : وزیر امورخارجه به‌ اصطلاح «خوش اخلاق» آمریکا در نامه خداحافظی خود، به دولت بعدی توصیه می‌کند «به ایران سخت بگیرید و تحریم‌ها را حفظ کنید، زیرا با سخت گیری می توان از ایران امتیاز گرفت» ، این دشمن خندان با آن دشمنی که ایران را محور شرارت می‌خواند ، هیچ تفاوتی ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین درباره دشمنی «انگلیسی‌ها» خاطرنشان کردند: انگلیس، استعمارگرِ پیرِ از کارافتاده، اکنون بار دیگر به خلیج فارس آمده و قصد دارد با استفاده از کشورهای این منطقه، منافع خود را به دست آورد و به همین دلیل در حالی‌که خود، یک «تهدید واقعی» است، ادعا می‌کند که ایران، تهدید است.

ایشان گفتند:  محافل انگلیسی در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای کشورهای منطقه و ایران هستند و یکی از اهداف آنها، «تجزیه عراق، سوریه، یمن و لیبی» است و در مورد ایران هم همین نیت را دارند اما چون به شدت از افکار عمومی ایران هراس دارند، آن را بر زبان نمی آورند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انگلیسی‌ها به زعم خود، در حال برنامه‌ریزی برای محدودیت‌ها و تحریم‌های دوران بعد از برجام هستند و همچنین آموزش و تسلیح افراد بومی در منطقه از جمله ایران است تا این افراد به جان نظام اسلامی و ملت بیفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برنامه‌ریزی و طراحی هیأت‌های اندیشه ورز امریکایی و انگلیسی برای مقابله با «دین سیاسی» و «جدایی دین از سیاست» خاطرنشان کردند: آنها به دنبال «دینِ گوشه‌ی مسجد و داخل خانه و فقط در درونِ افراد» هستند  و نه «دینِ همراه با عمل در اقتصاد و سیاست و زیربارِ دشمن نرفتن».
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: دشمن از آن دینی می‌ترسد که دولت، اقتصاد، قدرت، سیاست، ارتش و سیستم مالی و اداری دارد، بنابراین معرفت دینیِ صحیح، منفک نشدن دین از زندگی و سیاست است.

ایشان همچنین با اشاره به شناخت نادرست دشمن از ملت ایران، «فتنه ۸۸» را نمونه‌ای از خطاهای محاسباتی دشمن برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمن در سال ۸۸ با به‌راه‌انداختن فتنه به خیال خود کار را به نقاط حساس و باریک رساند اما ناگهان حرکت عمومی ۹ دی که از جنس حرکت ۱۹ دی ۵۶ بود، همه را مبهوت کرد.

دیدار هزاران نفر ازمردم قم با رهبر معظم انقلاب همزمان با سی و نهمین سالگرد قیام تاریخی مردم قم (19 دی 1356) انجام شد.

پس از شهادت سید«مصطفی خمینی» فرزند حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مراسم بزرگداشت وی در مناطق مختلف ایران، رژیم ستمشاهی پهلوی یکی از بزرگترین اشتباهات خود را مرتکب شد و با چاپ مقاله ای توهین آمیز ضد امام خمینی(ره) و روحانیت در روزنامه اطلاعات،نقطه عطفی در نهضت اسلامی ایران به وجود آورد.

نخستین حرکت اعتراض آمیز از سوی مردم و روحانیت قم از فردای انتشار آن مقاله،شکل گرفت و در روز ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ (ژانویه 1977) بسیاری از مردم در این شهر به خاک و خون کشیده شدند.

 

کلیدواژه