ایران: همه دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌ها در مقابل فاجعه در غزه مسوولیت دارند
(last modified 1403-05-29T06:05:23+00:00 )
اسد 29, 1403 10:35 Asia/Kabul
  • ایران: همه دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌ها در مقابل فاجعه در غزه مسوولیت دارند
    ایران: همه دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌ها در مقابل فاجعه در غزه مسوولیت دارند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: همه دولت‌ها و همه ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در مقابل فاجعه هولناک باریکه غزه، مسوولیت دارند و اگر به این مسوولیت، عمل نکنند در محکمه تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری، برای همیشه محکوم و شایسته سرزنش هستند.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: در میان بی‌عملی بهت برانگیز مجامع و سازمان‌های مسوول بین‌المللی و نبود اقدام مؤثر کشورهای اسلامی و عربی و در زیر آتش حمایت‌های بی‌دریغ تسلیحاتی آمریکا و هم پیمانان غربی آن از رژیم آپارتاید صهیونیستی، تعداد شهدای ‎غزه از مرز چهل هزار نفر گذشت.

وی افزود:  این در حالی است که حدود ۱۵ هزار نفر از شهدا، کودکان هستند و پیکرهای حدود ۱۰ هزار شهید فلسطینی نیز، در زیر آوارها مدفون مانده‌است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرده است: آیا برای بیدار شدن وجدان‌های خفته بشری در جهان و بی‌خواب شدن سران و مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، این آمارهای دهشتناک همچنان باید مسیری صعودی بپیماید!؟

کنعانی تاکید کرد: این یک شرم ابدی برای جهان به ظاهر متمدن امروز و سازمان‌ها و نهادهای مسوول بین‌المللی است که یک رژیم جعلی، تمامی اصول، قوانین و مقررات آمره و عرفی بین‌المللی را به سُخره گرفته و در مقابل دیدگان همه جهان، آزادانه و به شنیع‌ترین روش‌ها به نسل‌کُشی یک ملت تاریخی و ریشه‌دار مشغول است.

رژیم نسل کش اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

کنعانی: شکست‌های رژیم صهیونیستی جبران نخواهد شد

کنعانی : رژیم صهیونیستی فقط با اقدام قاطع به قوانین بین‌المللی تمکین می‌کند

کلیدواژه