کنعانی ادعای حمله به مرکز وابسته به ایران در سوریه را رد کرد
(last modified 1403-06-19T11:57:07+00:00 )
سنبله 19, 1403 16:27 Asia/Kabul
  • کنعانی ادعای حمله به مرکز وابسته به ایران در سوریه را رد کرد
    کنعانی ادعای حمله به مرکز وابسته به ایران در سوریه را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ادعای برخی رسانه ها را درباره حمله یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به یک مرکز وابسته به ایران در سوریه رد کرد.

به گزارش  رادیو دری؛ «ناصر کنعانی» در پاسخ به پرسشی درباره این حمله، با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و ابراز همدردی با ملت و دولت این کشور گفت: این رژیم مدت هاست ارتکاب جنایات فرامرزی را در دستور کار قرار داده است و حامیان اسرائیل نیز باید از کمک تسلیحاتی به تل آویو دست بردارند و نهادهای بین المللی هم اقدامات جدی و بازدارنده انجام دهند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، همچنین درباره عملیات روز یکشنبه شهروند اردنی علیه رژیم صهیونیستی و ادعای این رژیم درباره ارتباط این حمله با ایران تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به علت جنایات هولناکی که علیه فلسطینیان مرتکب شده، خودش را در معرض خشم ملت های جهان قرار داده و شاهد بیداری درباره ملت فلسطین در جهان است.

ناصر کنعانی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از فلسطین حمایت می‌کند، اما وارد کردن این اتهام علیه تهران، تلاشی مذبوحانه برای کتمان حقایق درباره جنایات رژیم جعلی اسرائیل است.

 وی افزود: رژیم صهیونیستی با پرهیز از آتش بس و ادامه به حملات علیه لبنان، به مراتب به شکست نزدیک تر می شود تا پیروزی.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین ضمن تاکید بر مخالفت قاطع جمهوری اسلامی ایران با تغییر مرز‌های بین المللی در قفقاز گفت: ایران از احترام به حاکمیت و منافع همه کشور‌های منطقه حمایت می کند و با هر اقدامی که جغرافیای سیاسی و مرز‌های بین المللی را تغییر دهد، قاطعانه مخالف است.

کنعانی، همچنین درباره کریدور زنگزور و پیشنهاد جایگزین ایران برای این کریدور  گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صلح در قفقاز به نفع کشور‌های منطقه است و برخی کشور‌های خارج از منطقه، از درگیری در قفقاز آسیب نمی‌بینند، به همین علت، اولویتشان بی ثبات سازی منطقه است.

کنعانی: آمریکا نمی تواند بر سابقه سیاه خود سرپوش بگذارد

کنعانی: جامعه بشری خواهان محاکمه سران رژیم صهیونیستی است

کلیدواژه