سردار سلامی؛ پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به هرگونه تعرض به آبهای خلیج فارس
(last modified 1395-10-22T13:18:55+00:00 )
جدی 22, 1395 17:48 Asia/Kabul
  • سردار سلامی؛ پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به هرگونه تعرض به آبهای خلیج فارس

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد هر گونه تعرض عمدی و یا غیرعمد به آبهای خلیج فارس با پاسخ قاطع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه می‌شود.

به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در بوشهر به مناسبت سالروز بازداشت نظامیان آمریکایی در آبهای خلیج فارس گفت: این اقدام برای شکست کل هیمنه استکبار در دریای خلیج فارس شکل گرفت که از جایگاه والایی برخوردار است.

در اوایل سال 2016  در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیره فارسی، این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متوقف و سرنشینان آن که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شجاعت نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازداشت نظامیان آمریکایی، نشاندهنده اراده ملت ایران برای دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها واهداف خود است.

در همین حال سردار دریادار "مرتضی زارع" فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو با برخورداری از تجهیزات نظامی، نیروهای متعهد و متخصص، اجازه هیچ گونه تهدیدی در خلیج فارس را نمی دهند.

دریادار زارع تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیمنه پوشالی آمریکا را در خلیج فارس از بین برده است.

پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی ایران و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی امریکا به آب‌های ایران وعذر خواهی آنها، یک روز پس از بازداشت،  تصمیم به رها سازی آنان گرفته شد.

 

کلیدواژه