روحانی: اتحادیه اروپا از بانک‌های اروپایی برای همکاری با ایران حمایت کند
(last modified 1395-11-23T10:26:47+00:00 )
دلو 23, 1395 14:56 Asia/Kabul
  • روحانی: اتحادیه اروپا از بانک‌های اروپایی برای همکاری با ایران حمایت کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اتحادیه اروپا باید از شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی برای ارتباط بیشتر با ایران حمایت کامل کند تا دو طرف از منافع مشترک حداکثر استفاده را ببرند.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در نشست خبری مشترک به همراه "استفان لوفون" نخست وزیر سوئد در تهران افزود: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شرایط مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی میان ایران با اتحادیه اروپا و از جمله سوئد به وجود آمده است.

روحانی گفت: ایران و سوئد ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط در زمینه حمل و نقل، محیط زیست، ارتباطات و فناوری اطلاعات و معادن و صنعت دارند و اراده ایران و سوئد بازگشت این روابط به قبل از تحریم‌ها است.

روحانی همچنین با بیان این که ایران و سوئد در زمینه‌های مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرده‌اند، تصریح کرد: بررسی مسائل منطقه‌ای به ویژه افغانستان، عراق ، سوریه و یمن از دیگر محورهای گفت وگوهایش با نخست وزیر سوئد بوده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ایران و سوئد بر ادامه آتش بس در سوریه، مذاکرات گروه‌های معارض با دولت، برقراری ثبات و امنیت و ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه تاکید دارند.

"استفان لوفون" نخست وزیر سوئد هم در این نشست خبری با اشاره به حضور هیات بزرگ تجاری سوئد در تهران گفت: این امر عزم سوئد را برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.

 

کلیدواژه