ثور 02, 1396 07:04 Asia/Kabul
  •  رئیس مجلس ملی پاکستان: ایران مهمترین کشور در نظر دولت و ملت پاکستان است

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: اعتقادات و ارزش های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، موجب شده است تا ایران مهمترین کشور در نظر دولت و ملت پاکستان باشد.

«سردار ایاز صادق» جمعه شب در دیدار آیت الله «علیرضا اعرافی» رئیس حوزه های علمیه ایران در قم (جنوب تهران) با تاکید بر این که روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دوستانه، برادرانه و مستحکم است، خاطر نشان کرد: این وحدت و برادری باید ارتقا یابد.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تقدیر از مهمان نوازی ایران از زائران و دانشجویان پاکستانی، سطح فعلی روابط اقتصادی میان دو کشور را رضایت بخش ندانست و گفت: باید ظرفیت های اقتصادی موجود میان ایران و پاکستان برای گسترش ارتباط های اقتصادی فعال شود.

ایاز صادق با تاکید بر این که اسلام آباد از حضور دانشجویان ایرانی در پاکستان برای تحصیل در علوم مختلف استقبال می کند افزود: حضور دانشجویان ایرانی در پاکستان، موجب تقویت بیشتر وحدت میان دو کشور برادر می شود.

رئیس مجلس ملی پاکستان با اشاره به این که برخی کشورها، ایران و پاکستان مقتدر و موفق را نمی خواهند، بر ضرورت اتحاد میان دو کشور تاکید کرد.

«سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان و از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور (مسلم لیگ نواز) روز جمعه در راس یک هیات پارلمانی وارد تهران شد و بلافاصله برای زیارت حرم حضرت معصومه (س) تهران را به مقصد قم ترک کرد.

سفر سردار ایاز صادق به جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران انجام شده است.

رئیس مجلس ملی پاکستان روزهای شنبه و یکشنبه در تهران علاوه بر دیدار با «علی لاریجانی» همتای ایرانی خود، با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

 

کلیدواژه