قاسمی: پرهیز از خشونت بدون دخالت خارجی بهترین شیوه حل و فصل اختلافات ونزوئلا است
(last modified 1396-04-09T05:59:28+00:00 )
سرطان 09, 1396 10:29 Asia/Kabul
  • قاسمی: پرهیز از خشونت بدون دخالت خارجی بهترین شیوه حل و فصل اختلافات ونزوئلا است

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تشدید تنش ها در ونزوئلا گفت: پرهیز از خشونت و روی آوردن به گفتگو در فضایی آرام بدون دخالت خارجی بهترین شیوه حل و فصل اختلافات و تامین کننده منافع همه مردم ونزوئلا است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن دعوت از دولت ونزوئلا و مخالفان به آرامش و رفتار در چارچوب قانون افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر پیوندهای محکم دوستی میان دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و دولت و ملت جمهوری بولیواری ونزوئلا، حمله مسلحانه به دیوانعالی قضایی و وزارت کشور ونزوئلا را محکوم می کند.

قاسمی تصریح کرد: ایران معتقد است اینگونه اقدامات غیرقانونی و خشونت آمیز علیه نهادها و ساختارهای قانونی و مشروع نه تنها وضعیت را در ونزوئلا پیچیده تر می کند؛ بلکه فرایند دستیابی به توافق و حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و مذاکره را سخت تر خواهد کرد. 

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد: روز سه شنبه در حالی که مشغول سخنرانی زنده تلویزیونی بود، یک بالگرد بر فراز دیوان عالی این کشور به پرواز درآمد و به ساختمان این دیوان شلیک و یک نارنجک را نیز به سوی این ساختمان پرتاب کرد که منفجر نشد.

پس از وقوع این حادثه، تصاویری در رسانه های اجتماعی منتشر شد که یک فروند بالگرد آبی رنگ پلیس را نشان می دهد که یک پارچه نوشته با شعار ضد دولتی را حمل می کند.

در همین حال، تصاویری ویدیویی نیز در شبکه های اجتماعی ونزوئلا منتشر شد که طی آن، یک خلبان نیروی پلیس به نام «اسکار پرز» خواهان شورش علیه  استبداد مادورو است.

کلیدواژه