اسد 25, 1396 15:08 Asia/Kabul
  • قاسمی: گزارش وزارت خارجه آمریکا از وضع آزادی های مذهبی در ایران ، مغرضانه است

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا در خصوص آزادی های مذهبی در جهان گفت : ایران این گزارش را غیر واقع بینانه و مغرضانه می داند که تنها با هدف بهره برداری های سیاسی تهیه شده است .

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی با متهم کردن ایران به اقدامات یهود ستیزانه ادعا کرد : شمار زندانیان اقلیت های مذهبی از ‏زمان روی کارآمدن «حسن روحانی» در ایران افزایش یافته است.‏

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تفسیرهای موجود در گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاهب و عقاید مذهبی اظهار کرد: ارائه تفسیرهای خود ساخته و بی پایه و ‏اساس در مورد مذاهب و عقاید مذهبی در نهایت به وخامت بحرانها و مشکلات بین مذهبی منجر می شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: مردم ایران بر اساس اصول مترقی قانون اساسی، آزادانه و در چارچوب قانون، امور مذهبی و عبادی خود را انجام می دهند و قانون نیز از این آزادی ها حراست می کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین افزود : مسلمانان آمریکا به صورت روزانه هدف اقدامات خشن و تبعیض آمیز از سوی نهادهای دولتی همچون پلیس و نیروهای امنیتی قرار می گیرند، به نحوی که آزار، توهین به مقدسات و عقاید مذهبی و حمله به عبادتگاههای مسلمانان به امری روزمره در آمریکا تبدیل شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به جای قضاوت در مورد وضع آزادی مذهب در سایر کشورها، هرچه سریعتر اقدامات قانونی و عملی برای حمایت از آزادی مذهب به خصوص رعایت حقوق مسلمانان در آمریکا انجام دهد.

 

کلیدواژه