خوشرو : تنها مرجع تایید فعالیت های هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی است
(last modified 1396-08-20T07:08:42+00:00 )
عقرب 20, 1396 11:38 Asia/Kabul
  •  خوشرو : تنها مرجع تایید فعالیت های هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، گفت: تهران و جامعه جهانی تنها مرجع تایید فعالیت های هسته ای ایران را گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی می دانند.

«غلامعلی خوشرو» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به  تایید مجدد آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود: مطابق گزارش های فنی و علمی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران هیچ گونه عدم پایبندی به برجام نداشته است و مسائل را با شفافیت و همکاری با آژانس، پیش می برد.

وی با تاکید بر همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ایران نخستین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می شود، اما خروج یکجانبه هر کشوری از برجام را هم تحمل نخواهد کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه فعالیت های اروپا، چین، روسیه و دیگر کشورها برای تقویت برجام قابل توجه است، اظهار امیدواری کرد: در اثر این موضع واحد، آمریکا هم به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد.

غلامعلی خوشرو، روز جمعه نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: برجام به عنوان بخشی از قطعنامه شورای امنیت ، قابل مذاکره مجدد نیست و نمی توان آن را یکجانبه لغو کرد، بنابراین همه طرف های برجام باید به همه تعهدات خود اقدام و از هر اقدام مغایر با برجام خودداری کنند.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم روز جمعه با حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن ارائه گزارش سالانه اقدامات این آژانس، بار دیگر پایبندی جمهوری اسلامی ایران را به تعهدات برجامی تحت شدیدترین نظارت های آژانس تایید کرد.

 

کلیدواژه