شمخانی: تصمیم ترامپ ضد قدس ، روند زوال رژیم صهیونیستی را تسریع می کند
(last modified 1396-09-27T08:00:14+00:00 )
قوس 27, 1396 12:30 Asia/Kabul
  •  شمخانی: تصمیم ترامپ ضد قدس ، روند زوال رژیم صهیونیستی را تسریع می کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام ها، روند زوال رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا؛ «علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران امروز(دوشنبه) در همایش بزرگداشت شهدای ترور استان کردستان(غرب ایران)، با بیان اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین است اظهار کرد: موضوع فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است و خطای محاسباتی و اشتباه راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سبب بیداری، خیزش دوباره و اتحاد جهان اسلام شد.

شمخانی با اشاره به شکست های داعش و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها تصریح کرد: فعال سازی ظرفیت های سیاسی و امنیتی جدید با مشارکت کشورهای مستقل منطقه ، ضمن از بین بردن تهدیدات ، فصل نوینی از مشارکت منطقه ای بدون در نظر گرفتن نقشی برای کشورهای غربی را در غرب آسیا شکل داده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران به در اختیار قرار دادن هزاران موشک و سلاح ممنوعه و کشتار جمعی توسط آمریکا به عربستان و امارات برای ارتکاب جنایت علیه مردم یمن نیز اشاره کرد و افزود: نمایش های رسانه ای نمی تواند چهره جنایاتکارانی که هزاران نفر از زنان و کودکان و سالمندان مظلوم و بی دفاع یمنی را قربانی امیال و اهداف غیر انسانی خود کردند، پاک کند.

 

کلیدواژه