ظریف: تحرکات قومی در سوریه و عراق خطری برای منطقه و جهان است
(last modified 1396-10-18T08:18:46+00:00 )
جدی 18, 1396 12:48 Asia/Kabul
  • ظریف: تحرکات قومی در سوریه و عراق خطری برای منطقه و جهان است

وزیر امور خارجه ایران، حفظ انسجام ملی و تمامیت ارضی کشور‌های منطقه را ضرورتی تردیدناپذیر خواند و تاکید کرد: تحرکات قومی و طایفه‌ای در سوریه و عراق با گرایش‌های جدایی‌طلبی ،خطری برای منطقه و جهان است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز(دوشنبه) در دومین کنفرانس امنیتی تهران با بیان اینکه دخالت ها و سیاست های آمریکا در منطقه از اساسی ترین چالش هایی است که باعث پیچیدگی بیشتر شرایط شده است گفت: آمریکا با ادامه حضور نظامی نامشروع خود در خاک سوریه بر پیگیری سیاست های مخرب و تنش زای خود اصرار دارد.

دومین کنفرانس امنیتی تهران، امروزبا حضور مقام های سیاسی، امنیتی و پژوهشگرانی از 49 کشور جهان در تهران آغاز به کار کرد.

ظریف افزود: ادامه اشغال فلسطین همچنان حادترین مسئله ای است که منطقه و جهان با آن دست به گریبان است و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی توسط آمریکا، اعلام دشمنی آشکار با مسلمانان و دولت های اسلامی و ایجاد فرصت برای افراط گرایی و تروریسم است.

وزیر امور خارجه ایران، ادامه تجاوز عربستان علیه مردم یمن را یکی دیگر از عوامل تنش زا در منطقه دانست و اظهار کرد: متجاوزان پس از 33 ماه جنگ بی حاصل، باید به این درک رسیده باشند که این موضوع راه حل نظامی ندارد.

ظریف با اشاره به مسابقه های تسلیحاتی در منطقه تصریح کرد: هیچ کشوری نمی تواند به قیمت ناامن کردن همسایگان برای خود امنیت تولید کند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه عناصر داعش و گروه‌های مشابه آن هنوز فعال هستند تاکید کرد: جلوگیری از نفود و گسترش افراط در مناطق جدید، سرکوب کامل خاستگاه فکری و قطع منابع مالی افراط گرایان همچنان باید یک اولویت برای ادامه مقابله با باقیمانده‌های این تفکر خطرناک باشد.

 

کلیدواژه