قاسمی: تهران اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی ایران تلاش کنند
(last modified 1396-11-26T10:57:20+00:00 )
دلو 26, 1396 15:27 Asia/Kabul
  •  قاسمی: تهران اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی ایران  تلاش کنند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد دیگران در جهت  کاهش توان دفاعی و بازدارندگی ایران صلح جو  تلاش کنند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری فرانسه درباره توان موشکی ایران تصریح کرد: توانمندی‌های موشکی ایران درچارچوب دکترین نظامی مبتنی بر سیاست های تدافعی و بازدارندگی قرار دارد و آنچه خطر واقعی است رقابت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در فروش سلاح‌های پیشرفته به برخی کشورهای خاص منطقه است که اقدامی تحریک کننده به شمار می رود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: اظهارات اخیر رئیس جمهوری فرانسه مبتنی بر نوعی پیشداوری و نگاه غیرواقع بینانه به تحولات منطقه است و چنین رویکرد جانبدارانه ای کمکی به بهبود اوضاع نخواهد کرد.
قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال‌های گذشته مبتکر ایجاد ترتیبات امنیتی با مشارکت کشورهای منطقه خلیج فارس با هدف برقراری ثبات و امنیت در چارچوب همکاری همه کشورهای این منطقه بوده است و نگرانی های ساختگی و ذهنی کشورهای فرا منطقه ای از توانمندی‌های دفاعی خود را غیر قابل قبول می داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران با نگاهی منطقی و واقع بینانه و با درک شرایط ، انتظار دارد اروپا بتواند در مسیر همگرایی و استقلال و داشتن درک واقع بینانه از تحولات جهانی و منطقه حساس خاورمیانه گام های دقیق تری در جهت صلح و امنیت جهانی بردارد.  

«امانوئل ماکرون » رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: توان موشکی ایران تحت نظارت بین‌المللی قرار گیرد.

 

 

کلیدواژه