ظریف: اشتباه خروج از «برجام» برای آمریکا دردناک خواهد بود
(last modified Sat, 17 Mar 2018 03:51:22 GMT )
حوت 26, 1396 08:21 Asia/Kabul
  • ظریف: اشتباه خروج از «برجام» برای آمریکا دردناک خواهد بود

وزیر خارجه ایران گفت: با توجه به آنچه در برجام در حوزه تحقیق و توسعه دیده شده و اقدامات ایران برای ‏توسعه توان هسته‌ای خود در حوزه صلح‌آمیز، اگر آمریکا اشتباه خروج از برجام را مرتکب شود، حتما اشتباه دردناکی برای واشنگتن ‏خواهد بود.‏

«محمدجواد ظریف» شامگاه جمعه در مسیر بازگشت از آستانه به تهران درجمع خبرنگاران اظهار کرد: «دونالد ترامپ» از روزی که رئیس جمهور آمریکا شده و حتی قبل از آن، تلاش خود را برای از بین بردن برجام انجام داده و درهمه این دوران، آمریکا در اجرای برجام دارای نقض‌های گسترده‌ای بوده است.

ظریف با بیان اینکه تهران خود را برای شرایط مختلف، در زمان مذاکرات برجام آماده کرده بود افزود: در برجام کاملا پیش‌بینی شده است که اگر ایران نتواند از منافع اقتصادی‌اش بهره‌مند شود، چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

وزیر خارجه ایران همچنین به سفر خود به جمهوری آذربایجان و قزاقستان در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: در باکو نخستین بار نشست چهار جانبه‌ای با حضور ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان برگزار شد و این همکاری چهارجانبه کار جدیدی بود.

ظریف با بیان اینکه نشست آستانه هم که ١٤ ماه از ابتکار آن می‌گذرد، توانسته است علاوه بر کاهش تنش در سوریه، سبب افزایش کمک‌های انسانی دراین کشور شود تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای غربی همواره تلاش کرده‌اند که روند آستانه را با مشکل مواجه کنند و از راه‌های مختلف اقداماتی انجام داده‌اند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: در هفته‌های گذشته به سبب سیاست‌های غلط آمریکا درگیری‌های بیشتری در سوریه به وجود آمده است.

ظریف ابراز امیدواری کرد: از طریق روند آستانه بتوان با وضعیت جدیدی که در سوریه به وجود آمده است، مقابله و به سمت آرامش بیشتر در سوریه و تداوم روند سیاسی حرکت کرد.

کلیدواژه