روحانی: با شکست برجام، پیمان‌شکنان کمتر از یک هفته نتایج آن را خواهند دید
(last modified 1397-01-20T09:19:18+00:00 )
حمل 20, 1397 13:49 Asia/Kabul
  • روحانی: با شکست برجام، پیمان‌شکنان کمتر از یک هفته نتایج آن را خواهند دید

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بهای نقض عهد در برجام را باید پیمان‌شکنان بپردازند تاکید کرد: تهران برای هر شرایطی آماده است و با شکست برجام، پیمان‌شکنان پشیمان خواهند شد و کمتر از یک هفته نتایج آن را خواهند دید.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» امروز (دوشنبه) در مراسم دوازدهمین سالگرد «روزملی فناوری هسته‌ای»، با تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای ایران گفت: دشمنان می‌خواهند ایران از منافع خود چشم‌پوشی کند، اما جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت به فکر رضایت و خشنودی بدخواهان و دیگران نیست.

روحانی با بیان اینکه دانشمندان جوانان ایثارگر و فداکار ایرانی در مراکز علمی و تحقیقاتی دستاوردهای بزرگی به دست آوردند، افزود: ایران در طول دو سال گذشته از برجام، بیش از 130 دستاورد مهم در حوزه هسته‌ای داشته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه برجام حرکت را کُند نمی‌کند، تصریح کرد: ایران توانست به واسطه برجام از امکان همکاری با دیگران نیز استفاده کند و امروز در بسیاری از پروژه‌ها با برخی کشورهای اروپایی، روسیه و چین، همکاری‌های خوبی دارد.

روحانی با اشاره به اینکه مسیر تحقیقات هسته‌ای با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد و ایران در این مسیر از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیرد اظهار کرد: نخستین بار پس از برجام، ایران در تجارت هسته‌ای قرار گرفت و حدود 400 تُن کیک زرد را از خارج وارد کرد و مقداری از مواد غنی‌شده را نیز فروخت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه ایران قدرت نظامی و دفاعی، قدرت اقتصادی و قدرت فرهنگی را همزمان و برای اقتدار مشروع در منطقه و جهان می‌خواهد، خاطرنشان کرد: ایران طی سالهای گذشته، طرح بدخواهان را برای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه شکست داده است.

روحانی تاکید کرد: سلاح ایران دفاعی و ضامن صلح منطقه است و جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از ملت خود، هر سلاحی را که لازم داشته باشد، می‌سازد.

کلیدواژه