کمیسر انرژی اتحادیه اروپا: بروکسل در برابر فشارهای آمریکا در قبال ‏برجام ایستادگی می کند
(last modified 1397-02-29T10:06:01+00:00 )
ثور 29, 1397 14:36 Asia/Kabul
  • کمیسر انرژی اتحادیه اروپا: بروکسل در برابر فشارهای آمریکا در قبال ‏برجام ایستادگی می کند

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا با بیان اینکه تهران و بروکسل باید از فواید برجام منتفع شوند، تاکید کرد: اتحادیه اروپا در برابر فشارها و خواسته های آمریکا از اروپا در خصوص ‏برجام خواهد ایستاد.

«میگل آریاس کانیته»  روز شنبه در نشست خبری مشترک با «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در تهران، با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام تاثیری در روند ادامه اجرای این توافق نخواهد داشت، گفت: اتحادیه اروپا همچنان با ادامه روند اجرایی شدن برجام، همکاری اقتصادی خود را با ایران ادامه می دهد.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا تلاش می کند تحریم ها و یا فشارهایی که از جانب آمریکا علیه شرکت های اروپایی وضع می شود خنثی کند، افزود: اتحادیه اروپا، قانون مرتبط با سال ۱۹۹۶را مبنی بر حمایت از شرکت های اروپایی که از جانب آمریکا تحریم شوند، احیا خواهد کرد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این نشست خبری با بیان اینکه اتحادیه اروپا باید تمام تلاش خود را در خصوص شرایط پس از خروج آمریکا از برجام انجام دهد، ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک وعده های اروپا به ایران عملی شود.

صالحی ، تاکید کرد: ایران همچنان که در طی ۴۰ سال گذشته با همه محدودیت ها و فشارها، مقاومت و ایستادگی کرده است، مسیر پیشرفت خود را ادامه خواهد داد و به سهولت می تواند هر مانعی را از پیش رو بردارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا،18 ثور خروج کشورش از توافق هسته‌ای را اعلام کرد؛ اتحادیه اروپا پس از این اقدام، حمایت جدی و قاطع خود را از ادامه اجرای برجام بدون حضور آمریکا اعلام کرد و از ایران خواست که در این توافق بماند.

 

کلیدواژه