رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: جهان، انقلاب ایران را با نام امام خمینی (ره)می شناسد
(last modified 1397-03-13T11:17:06+00:00 )
جوزا 13, 1397 15:47 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: جهان، انقلاب ایران را با نام امام خمینی (ره)می شناسد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران نزد جهانیان فقط با نام خمینی (ره) شناخته می شود.

«ابوذر ابراهیمی‌ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری آئین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران توسط رایزنی های فرهنگی این سازمان و نیز راهپیمایی روز قدس افزود: نه تنها امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر عالی دینی و انقلابی در سراسر جهان شناخته می‌شود؛ بلکه قیام امام خمینی (ره) و راهی که پیش روی بشریت گذاشته است هم به عنوان امید و تکیه‌گاه مستضعفان در کشورهای مختلف است.

ابراهیمی‌ترکمان، انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز تقابل جهانی مستضعفان با استکبار و استعمار عنوان کرد و گفت: این رُخداد عظیم با رهبری امام خمینی (ره) شروع شد و با خون شهیدان و ایثارگران به ثمر نشست و امروز برکات آن در قیام مردم آزاده جهان در قالب بیداری اسلامی مشاهده می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از برنامه‌های این سازمان برای بزرگداشت سالگرد ملکوتی امام خمینی (ره) به همت نمایندگی‌های فرهنگی ایران  در 63 کشور جهان خبر داد و افزود: همه ‌ساله، مراکز علمی، فرهنگی و دینی در کشورهای مختلف همایش‌ها و نشست‌های بسیاری را با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران برای بررسی آرا و اندیشه‌های امام خمینی (ره) برگزار می‌کنند که همیشه از سطح بالایی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه قدس را قبلگاه همه مسلمانان جهان عنوان کرد و گفت: روز قدس فقط متعلق به فلسطین و بیت المقدس نیست بلکه روز مقابله مستضعفان با مستکبران جهان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر عالم، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

امسال هشت ژوئن برابر با 23 رمضان روز جهانی قدس است.

کلیدواژه