ظریف مقابله کشورهای دی.8 با اقدامات یکجانبه آمریکا ضد ایران را خواستار شد
(last modified 1397-08-12T09:35:09+00:00 )
عقرب 12, 1397 14:05 Asia/Kabul
  • ظریف مقابله کشورهای دی.8 با اقدامات یکجانبه آمریکا ضد ایران را خواستار شد

وزیر امور خارجه ایران مقابله کشورهای عضو گروه دی.8 با اقدامات غیرمسئولانه و غیرقانونی از جمله تحریم های مجرمانه آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز شنبه در هجدهمین نشست وزیران امور خارجه گروه دی.8 در آنتالیا ترکیه گفت: در شرایط کنونی بیش از هر زمانی ضرورت دارد تا چندجانبه گرایی اقتصادی و بازرگانی در چارچوب‌هایی نظیر گروه دی.8، ارتقا یابد.
ظریف با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی پایین و رکود برای اقتصاد جهانی از سوی صندوق بین المللی پول افزود: تردیدی نیست که یکجانبه گرایی و موانع تجاری و تحریم های روزافزون علت اصلی شکل گیری چنین چشم انداز منفی است.
وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: اقدامات تجاری یکجانبه، تحرکات تلافی جویانه و تحریم های اقتصادی می تواند اقتصاد جهانی را دچار اختلال کرده و همکاری های گسترده چندجانبه را در زمانی که به شدت نیاز به آن احساس می شود، تحت الشعاع قرار دهد.
ظریف با بیان اینکه  گروه دی.8 به مثابه بستری برای ارائه فرصت های بسیار برای همکاری و تحقق آرمان های مشترک به شمار می رود،بر اتخاذ راهبردهای مطلوب برای همکاری بین اعضای هشت کشور این سازمان تاکید کرد.
هجدهمین اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای دی.8، با حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز شنبه در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شد.
گروه دی.8 متشکل از هشت کشور مسلمان در حال توسعه است که برای ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی تشکیل شده است. ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه اعضای دی.8 هستند.

کلیدواژه