واکنش تهران به اظهارات مقامات برخی از کشورهای غربی درباره برنامه موشکی ایران
(last modified 1397-09-14T04:59:09+00:00 )
قوس 14, 1397 09:29 Asia/Kabul
  • واکنش تهران به اظهارات مقامات برخی از کشورهای غربی درباره برنامه موشکی ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت:در سیاست های مدون و شفاف موشکی و دفاعی ایران هیچگونه طراحی و برنامه ریزی برای داشتن موشک هایی که بتواند از کلاهک هسته ای استفاده کند،وجود نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه ایران،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه در واکنش به اظهارات مقامات برخی از کشورهای غربی برای تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص برنامه موشکی ایران افزود: ماهیت برنامه موشکی ایران کاملاً بازدارنده و دفاعی است.
قاسمی تاکید کرد: برنامه دفاع موشکی ایران هیچگونه مغایرتی با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارد و اگر کسانی قصد فضاسازی و ایجاد حساسیت و تنش ضد ایران را دارند، جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را محکوم کرده و آن را غیرسازنده و نا کارآمد می داند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از رویکردها و استانداردهای دوگانه غرب افزود: برخی کشورها با صرف دهها میلیارد دلار خرید نظامی، چند سال کشوری را مورد تجاوز نظامی قرار می دهند، زنان وکودکان و میلیون ها انسان بی گناه را در محاصره، قحطی و بیماری نگه می دارند و غرب در قبال آنها سکوت می‌کند،اما اکنون چنین غوغاسالارانه با برنامه دفاعی صلح آمیز ایران برخورد می کند.
هیئت‌های نمایندگی فرانسه و انگلیس در سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواستند تا آزمایش موشکی که ادعا می‌شود ایران به تازگی انجام داده است را بررسی کند.

کلیدواژه