قوس 16, 1397 14:16 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در لاهه: لازمه موفقیت دیوان بین‌المللی کیفری اجرای عدالت است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند گفت: لازمه موفقیت دیوان بین المللی کیفری، اعمال نکردن استاندارد دوگانه و عدالت گزینشی است.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «علیرضا جهانگیری» سفیر ایران در هلند در هفدهمین اجلاس دولت‌های عضو دیوان بین المللی کیفری در لاهه، با ابراز تاسف از تهدیدهای آمریکا ضد این دیوان بین المللی تصریح کرد: تاسیس دیوان بین المللی کیفری از دستاوردهای مهم جامعه بین‌المللی برای تعقیب، محاکمه و مجازات مرتکبان جنایات جنگی، نسل کشی و تجاوز ضد بشریت بوده است. 
نماینده ایران در هفدهمین اجلاس دولت‌های عضو دیوان بین المللی کیفری، صلح و عدالت را دو ارزش مهم جهانی برشمرد و افزود: دیوان زمانی می تواند در راستای اهداف و اصول خود موفق شود که به عنوان نهاد قضایی بین‌المللی، به طور مستقل و بدور از اغراض سیاسی فعالیت کند.
جهانگیری با اشاره به تلاش‌های اخیر دیوان بین المللی کیفری برای رسیدگی قضایی به برخی جنایات ها گفت: رسیدگی به وضعیت فلسطین آزمونی پیش روی این نهاد بین المللی قضایی قرار داده است و انتظار می رود دیوان بین المللی پاسخ لازم را برای استقرار عدالت همانند دیگر وضعیت‌ها و پرونده‌های مطروحه ارائه کند.   
سفیر ایران در لاهه همچنین به فعالیت‌های مختلف ایران درخصوص دیوان بین المللی کیفری اشاره و بر اهمیت تعاملات بین جمهوری اسلامی ایران و این دیوان تاکید کرد.
هفدهمین اجلاس دولت‌های عضو دیوان بین المللی کیفری از پنجم دسامبر در لاهه آغاز شده است.

کلیدواژه