قوس 10, 1398 09:28 Asia/Kabul
  •  بیانیه

رهبر جریان صدر عراق، شنبه شب با صدور بیانیه‌ای خواستار اجتناب تظاهرکنندگان از خشونت در نجف اشرف و کربلای معلی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ "مقتدی صدر" در این بیانیه اجتناب از خشونت به ویژه پس از استعفای دولت را ضروری خواند و بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات تاکید کرد.

رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه مانع دخالت احزاب و یا جریان‌ها در تشکیل دولت جدید خواهد شد، افزود، اجازه بازگشت افراد فاسد به قدرت را نخواهد داد.

بیانیه "مقتدی صدر" در حالی منتشر شد که "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق روز شنبه نامه استعفای خود را به پارلمان این کشور ارائه کرد.

عادل عبدالمهدی پس از اینکه استعفای خود را به طور رسمی به پارلمان این کشور تقدیم کرد، در سخنانی در نشست هیات وزیران عراق گفت: در پاسخ به بیانیه مرجعیت عالی عراق و بنا به شرایط سختی که کشور با آن مواجه است، از سمت نخست وزیری استعفا داده است.

شماری از استان های عراق در هفته های اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری هستند اما این اعتراضات در روزهای اخیر به سمت خشونت رفته و ده‌ها کشته و زخمی داشته است.

برخی عناصر سازمان یافته داخلی با حمایت محور سعودی، آمریکایی،صهیونیستی، اعتراض های مسالمت آمیز مردم عراق را به سمت خشونت های خیابانی هدایت کرده‌اند.

 

کلیدواژه