جدی 17, 1398 18:51 Asia/Kabul
  • تجهیز پایگاههای نظامی آمریکا در عراق از بیم پاسخ سخت ایران

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از تجهیز و تقویت پایگاههای نظامیان آمریکا در آن کشور از بیم هدف قرارگرفتن حملات انتقام جویانه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عامر الفایز» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق روز سه شنبه گفت: نگرانی آمریکا از پاسخ سخت ایران باعث شده تا مقامات نظامی آمریکا  پایگاههای نظامی و سفارت خود در عراق را با وجود مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر خروج نظامیان خارجی، تجهیز کنند.
یک منبع امنیتی عراق نیز از عزم نظامیان آمریکایی برای احداث فرودگاه بزرگ و بین المللی برای بمب افکن "بی ۵۲" در پایگاه "عین الاسد"،استان "الانبار"،غرب عراق خبر داد.
یک کارشناس عراقی درامور امنیتی هم گفت: کاروان های نظامی و  جنگنده های  آمریکا  با تجهیزات اضافی وارد اردوگاه "التاجی" در شمال بغداد شده اند. 
در پی حملات تروریستی روز جمعه (سوم ژانویه) آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر از همرزمانشان در بغداد، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تصویب کردند.
شورای عالی امنیت ملی ایران روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از اتخاذ تصمیمات مقتضی در خصوص واکنش به ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» توسط رژیم‌ آمریکا خبر داد و اعلام کرد: این جنایتکاران با انتقام سخت در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شد.

کلیدواژه