میزان 18, 1395 15:47 Asia/Kabul
  • عزم یمنی ها برای مقابله با متجاوزان سعودی

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت: ارتش و نیروهای مردمی یمن با عزم هر چه تمامتر با متجاوزان سعودی مقابله می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری المنار لبنان؛ "محمد علی الحوثی" رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز یکشنبه در جمع تظاهرکنندگان یمنی در محکومیت جنایت جدید آل سعود با عنوان "آتشفشان خشم" در صنعاء، مردم یمن را ملتی قوی، استوار و ایثارگر خواند و تصریح کرد: این ملت از انقلاب خود درس جانفشانی و ایثار آموخته است.

الحوثی تاکید کرد: کشورهای منطقه و جامعه جهانی و در صدر آن سازمان ملل باید مواضع عملی روشن و آشکاری در قبال این جنایت اتخاذ و کشورهای متجاوز محکوم کنند و تدابیر لازم را ضد این کشورها به دلیل ارتکاب جنایت و کشتار جمعی اتخاذ کنند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: کشورهای متجاوز باید فورا حملات را متوقف و به محاصره یمن پایان دهند، چرا که جنایت عربستان در یمن بیانگر حماقت و پایبند نبودن متجاوزان به قوانین و حقوق دیگران است.

الحوثی خاطرنشان کرد هر چه عربستان بیشتر جنایت کند، توانمندی، استواری و صلابت نیروهای یمنی در جبهه‌های نبرد بیشتر خواهد شد و همه یمنی‌ها در میادین نبرد حاضر خواهند بود.

"محمد عبدالسلام" رئیس هیات جنبش انصارالله یمن نیز تاکید کرد: جنایت روز شنبه عربستان در مراسم عزاداری در صنعاء، بر مسیر گفت و گوهای صلح سازمان ملل تاثیر منفی دارد و این گفت و گوها تقریبا مسدود شده، چرا که سازمان ملل از ایفای نقش خود در توقف حملات عاجز است.

به گفته منابع یمنی، حملات سعودی در عصر شنبه به مراسم عزاداری در جنوب صنعاء پایتخت یمن بیش از 700 کشته و زخمی برجا گذاشته است.

کلیدواژه