ثور 14, 1399 08:13 Asia/Kabul
  • برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
    برگزاری تظاهرات ضد نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به توافق نتانیاهو با بنی گانتز برای تشکیل دولت ائتلافی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش بامداد یک شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ تظاهرکنندگان نسبت به فساد گسترده نتانیاهو و بی توجهی گانتز به این موضوع و تشکیل دولت ائتلافی با فردی فاسد اعتراض کردند. آن‌ها در این تظاهرات شعار نه به کابینه فاسد سر دادند.

بنی گانتز، رهبر ائتلاف آبی و سفید و بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود روز 2 ثور 1399 سرانجام به توافقی برای پایان دادن به تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی دست یافتند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی به پرونده های متعدد فساد متهم است. دادستانی کل رژیم صهیونیستی حدود 2 ماه قبل، کیفرخواست نتانیاهو را به دادگاه قدس اشغالی تقدیم کرده و او به اولین نخست‌ وزیر تاریخ 72 ساله رژیم صهیونیستی تبدیل شد که در زمان اشتغال در این سمت در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است. 

قرار بود جلسه محاکمه نتانیاهو 17 مارس گذشته(27 حوت 1398) برگزار شود، اما دادگاه قدس اشغالی به دلیل شیوع ویروس "کووید۱۹" این جلسه را به تعویق انداخت.

نتانیاهو تلاش می کند یا از طریق بقا در پست نخست وزیری و یا از طریق گرفتن ضمانت لازم مبنی بر اینکه پس از پایان نخست وزیری اش راهی زندان نمی شود، قدرت را واگذار کند. 

 

کلیدواژه