ثور 27, 1399 10:04 Asia/Kabul
  • روز جهانی قدس؛ نمایش همبستگی ادیان ابراهیمی علیه صهیونیسم

عضو "جنبش همبستگی جهانی علیه صهیونیسم"، روز جهانی قدس را متعلق به ادیان ابراهیمی دانست و گفت: اهمیت نمادین این روز در گردهم آمدن مسلمانان، یهودیان و مسیحیان برای رهایی قدس و فلسطین از اشغال صهیونیسم است.

"پل لارودی" روز جمعه در گفت‌ وگو با "ایرنا" تاکید کرد، روز جهانی قدس مناسبت مهمی است که در جریان آن جهانیان به ادعای صهیونیسم نه می‌گویند و اعلام می‌کنند که قدس به همه تعلق دارد.

این عضو "جنبش همبستگی جهانی علیه صهیونیسم" به اهمیت روز جهانی قدس برای فلسطینی ها نیز اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس به فلسطینی‌ها این اطمینان را می‌دهد که مبارزه برای رهایی قدس و سرزمین آنها از اشغال صهیونیست ها، ادامه خواهد یافت.

"پل لارودی"  به تلاش همه جانبه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی نیز اشاره کرد و افزود، در این شرایط، روز جهانی قدس برای مردم فلسطین اهمیت بزرگی دارد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی  اخیرا اعلام کرد، طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، طی ماه‌های آینده عملی شود.

این موضوع یکی از بندهای معامله نژادپرستانه قرن است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا 28 ژانویه 2020 از آن رونمایی کرد.

"معامله قرن"، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است؛ این طرح با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان تهیه شده است.

بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کرده‌اند.

آمریکا حامی اصلی اشغالگری و جنایت های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین است.

کلیدواژه