جوزا 08, 1399 08:51 Asia/Kabul
  • هشدار نهادهای اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی به نتانیاهو درباره پیامدهای الحاق کرانه‌باختری

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره پیامدهای خطرناک طرح الحاق کرانه‌باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد.

بنیامین نتانیاهو رئیس حزب «لیکود» و «بنی گانتز» رئیس حزب «آبی-سفید» اسرائیل  توافق کردند از اول ژوئیه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را مطابق «معامله قرن» اجرایی کنند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا؛ سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به «نتانیاهو» و «بنی گانتز» Benny Gantz وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد؛ اجرای برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری، باعث افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری، نوار غزه و حتی اردن می‌شود.

براساس ارزیابی‌های شاباک، احتمال میرود با اجرای طرح الحاق کرانه باختری نیمی از همکاریها با طرف فلسطینی خنثی شده و همکاری‌ها با اداره اطلاعات عمومی اردن نیز متوقف شود.

درهمین حال، طرح الحاق شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری و دره رود اردن ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل وقوع انتفاضه دیگری از سوی فلسطینی‌ها به وحشت انداخته است.

ارتش رژیم صهیونیستی نگران است که افسران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز سلاح‌های خود را به سمت اسرائیل نشانه بگیرند.

هفته گذشته «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین قطع تمام همکاری‌ها و توافقنامه‌های امنیتی با اسرائیل و آمریکا را اعلام کرد.

نخست وزیر اردن نیز به رژیم صهیونیستی هشدار داد، در صورت الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، امان در روابط با این رژیم تجدیدنظر خواهد کرد.

کلیدواژه