میزان 21, 1395 11:41 Asia/Kabul
  •  میلیونها زائر عزادار حسینی در کربلا
    میلیونها زائر عزادار حسینی در کربلا

معاون والی کربلا از حضور 3 میلیون زائر عزادار حسینی برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در کربلای معلی خبر داد.

«علی المیالی» معاون والی کربلا با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی برای حفظ جان میلیونها زائر حسینی در ایام سوگواری عاشورا از داخل و خارج عراق اعلام کرد، انتظار می رود شمار این زائران امروز (چهارشنبه) به بیشترین میزان خود یعنی حدود سه میلیون نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «علاء الغانمی» سخنگوی پلیس ولایت کربلا نیز با اشاره به تشدید تدابیر امنیتی در روز عاشورای حسینی در کربلا از سوی اردو، پلیس، الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و مسئولان عراقی افزود، براساس طرح امنیتی، ورود و خروج خودروها در بخشهایی از شهر که مراسم عاشورا در آنجا برگزار می‌شود، محدود شده است.

سخنگوی پلیس ولایت کربلا با اشاره به حضور گسترده ملیتهای مختلف در شهر کربلا برای مشارکت در مراسم عزاداری اظهار کرد، حادثه امنیتی خاصی طی چند روز گذشته رخ نداده است.

همزمان با اقدامات امنیتی در کربلا، بغداد، پایتخت عراق نیز شاهد اجرای تدابیر شدید امنیتی برای موکب‌ها و هیئت‌های حسینی است که مراسم‌های عزاداری برای عاشورا برگزار می کنند.

 

 

 

کلیدواژه