میزان 21, 1395 15:38 Asia/Kabul
  • حضور بیش از ۶ میلیون زائر در کربلای معلی

عضو هیات مدیره آستان قدس حسینی در کربلای معلی از افزایش شمار زوار در کربلای معلی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه المنارلبنان، "افضل الشام" عضو هیات مدیره آستان قدس حسینی روز چهارشنبه با اشاره به حضور بیش از 6 میلیون زائر برای زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) در مراسم سالروز شهادت این امام مظلوم در کربلا گفت: تمهیدات لازم برای استقبال و اسکان زائرانی که امسال از عراق و 25 کشور جهان به کربلا آمده اند، اتخاذ شده است.

دولت عراق نیز اعلام کرد: با استقرار یگان‌های متعدد ارتش، نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف عراق به ویژه کربلا، طرح امنیتی گسترده‌ای را برای حفظ امنیت و برگزاری هرچه بهتر مراسم عاشورا در دستور کار قرار داده است.

"کریم الغزی" یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی هم با اشاره به مشارکت این نیروها در برقراری امنیت حاضران در مراسم روز عاشورا گفت: محافظت از جان زوار و برقراری امنیت برای این نیروها افتخار بزرگی است.

همچنین مسئولان ولایت کربلا هم از ادامه ورود زوار از تمامی گذرگاه‌های زمینی ولایت و نیز فرودگاه این شهر همچنان خبر دادند.

همه ساله پیش از فرارسیدن ماه محرم الحرام، دولت عراق تدابیر امنیتی ویژه ای برای محافظت از زوار در برابر حملات احتمالی تروریستی اتخاذ می کند.

کلیدواژه