جوزا 21, 1399 10:02 Asia/Kabul
  • نامه «هنیه» به سران 40 کشور عربی برای خنثی کردن طرح اسرائیل

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ارسال نامه‌های جداگانه به سران و رهبران بیش از 40 کشور عربی و اسلامی، تحرک فوری آنان را برای توقف طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی خواستار شد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد براساس طرح آمریکایی - صهیونیستی "معامله قرن" و با حمایت‌های دولت «دونالد ترامپ»، اوایل ژوئیه، 30 درصد از کرانه باختری را به سرزمینهای اشغالی ملحق کند.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این نامه‌ها اعلام کرد: طرح  الحاق کرانه باختری خطری واقعی برای امروز و آینده فلسطین و همه امت عربی و اسلامی است.

«هنیه» از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواست در حمایت از موضع یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری و قدس نشستی در سطح سران برگزار کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین فراهم شدن بستری مناسب برای حمایت از طرح ملی فلسطینی‌ها مبتنی بر دست‌یابی به حقوق مشروع و آزادسازی سرزمین‌ و  تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس را خواستار شد.

بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان طرح  اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

کلیدواژه