جوزا 22, 1399 11:27 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره پیامدهای طرح اشغال کرانه باختری

سازمان همکاری اسلامی تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی بیشتری از کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، در پایان نشست ویدئویی چهارشنبه شب سازمان همکاری اسلامی، اعضای این سازمان با صدور بیانیه ای، ضمن هشدار درباره تبعات منفی الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی، رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای این طرح دانستند.
در این بیانیه، سازمان همکاری اسلامی اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر و دادگاه‌های بین‌المللی برای توقف طرح اشغال اراضی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن را خواستار شد.
سازمان همکاری اسلامی همچنین با حمایت از تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی تأکید کرد، هر پیشنهادی از هر طرفی که حق ملت فلسطین در استقلال و آزادی را به رسمیت نشناسد، مردود است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتز» رهبر حزب "آبی و سفید" رژیم صهیونیستی آوریل گذشته توافق کردند، اوایل ژوئیه آینده، الحاق مناطق گسترده‌ ای از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را آغاز کنند که شامل دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است. 
تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این تصمیم رژیم صهیونیستی، روابط با این رژیم و آمریکا را قطع کرد.
بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان طرح اشغال اراضی بیشتری از کرانه باختری رود اردن توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

کلیدواژه