سرطان 24, 1399 13:44 Asia/Kabul
  • هشدار حماس به رژیم صهیونیستی درباره  تعرض به مسجدالاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی درباره تعرض به مسجدالاقصی هشدار داد و تعدی به این مکان شریف را به معنای برافروختن جنگ دانست.

به گزارش  خبرگزاری "شهاب"، جنبش حماس روزسه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی بهای تعدی خود به مسجدالاقصی را می‌دهد و قادر به ایستادگی در برابر قدرت تحرکات ملت فلسطین نخواهد بود.
حماس تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن باب الرحمه را با هدف یهودی‌سازی و تبدیل آن به کنیسه  محکوم و تاکید کرد، این توطئه خطرناک صهیونیستها اجرایی نخواهد شد.
این جنبش فلسطینی از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب نیز خواست برای توقف خطری که متوجه مسجدالاقصی است، وارد عمل شوند و رژیم صهیونیستی را از تحقق خواسته‌هایش بازدارند.
مراجع دینی قدس اشغالی هم  روز دوشنبه با تصمیم دادگاه‌ رژیم صهیونیستی برای تعطیلی مصلای "باب‌الرحمه" در مسجدالاقصی مخالفت کردند.
باب‌الرحمه در بخش شرقی مسجدالاقصی قرار دارد و اداره اوقاف قدس در فوریه ۲۰۱۹ پس از ۱۰ سال بستن اجباری این ورودی توسط تل‌آویو، آن را بازگشایی کرد.
از زمان بازگشایی باب‌الرحمه، پلیس رژیم صهیونیستی اقدامات خود ضد نمازگزاران و نگهبانان را افزایش داده و بسیاری از آنها را تبعید کرده است.
رژیم اشغالگر قدس با تخریب خانه‌ها، بازداشت فلسطینی‌ها، یورش به مسجدالاقصی و افزایش شمار شهرک نشینان، درصدد یهودی سازی قدس و پایان دادن به حضور فلسطینیان است.

کلیدواژه