اسد 15, 1399 09:22 Asia/Kabul
  • اعلام همبستگی سوریه، عراق و یمن با مردم و دولت لبنان

مقامات سوریه، عراق و یمن به دنبال انفجار مهیب در بندر بیروت، در پیام‌هایی جداگانه، وقوع این حادثه را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفتند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه بامداد چهارشنبه در پیامی به «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، حادثه انفجار مهیب در بیروت را تسلیت گفت و اعلام کرد، حادثه‌ای که در بندر بیروت روی داد و قربانیان و مجروحان زیادی به همراه داشت، برای مردم و دولت سوریه دردناک بود.

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق هم در تماس تلفنی با «میشل عون» همتای لبنانی خود، این حادثه دردناک را تسلیت گفت.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در پیامی ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت لبنان، بر آمادگی کشورش برای ایستادن در کنار ملت لبنان در شرایط دشوار کنونی تاکید کرد.

«عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی و «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق هم انفجار در بندر بیروت را تسلیت گفتند و از جامعه بین الملل خواستند در این مصیبت در کنار لبنان باشند و از این کشور حمایت کنند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در واکنش به انفجار بیروت، ضمن ابراز همدردی با مردم و دولت لبنان، از آمادگی یمن برای کمک به لبنان خبر داد.

عصر روز گذشته (سه شنبه) انفجار شدیدی در بندر شهر بیروت روی داد؛ مدیرکل گمرک لبنان اعلام کرد، ماده نیترات باعث وقوع انفجار در این بندر شده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان، تاکنون 73 نفر در این حادثه کشته و بیش از سه هزار و 700 نفر  دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کلیدواژه