اسد 19, 1399 08:19 Asia/Kabul
  •  افتتاح بیمارستان صحرایی ایران در بیروت

بیمارستان صحرایی ایران با هدف خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده بر اثر انفجار هولناک بندر بیروت در پایتخت لبنان افتتاح شد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گستردهِ سه‌شنبه گذشته در یکی از انبارهای مواد محترقه در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، تاکنون بر اثر این انفجار بیش از 150 نفر کشته و حدود پنج هزار نفر زخمی شدند.

«محمد جواد فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی در بیروت گفت: تهران آماده کمک به لبنان و مشارکت فعال در بازسازی بیروت پس از انفجار اخیر است.

در همین حال، «فرید مرادیان» معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ایران که به لبنان اعزام شده است، تصریح کرد: بیمارستان صحراییِ سریع استقرار (RDH) ایران در بیروت، شامل بخش‌های تریاژ (اولویت بندی اولیه)، اورژانس، جراحی، مراقبت‌های ویژه، بستری و داروهای مرتبط با این خدمات است.

مرادیان افزود: این بیمارستان صحرایی انعطاف پذیر بوده و قابلیت ارائه خدمات جراحی، درمانگاهی و بهداشتی را به صورت بالقوه جهت افراد متاثر از انفجار اخیر را دارد.

ایران نخستین کشوری است که پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های فوری دارویی و غذایی، یک تیم 37 نفره پزشکی شامل متخصصان عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرده است.

 

کلیدواژه