اسد 26, 1399 18:32 Asia/Kabul
  • عادی‌سازی رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی؛ خیانت به قرآن کریم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: عادی‌سازی رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی، خیانت به قرآن کریم و پشت کردن به رسول الله (ص) است.

«حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز یکشنبه با اشاره به توافق ابوظبی و تل‌آویو برای عادی سازی روابط ، افزود: برخی حکام عربی بدون توجه به مسائل اعتقادی، انسانی و سیاسی بی تدبیری از خود بروز دادند و عادی سازی روابط با رژیم غاصب کودک‌کُش را در برنامه های خود به صورت علنی اعلام می کنند.
شهریاریضمن محکوم کردن اقدام امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با همه توان نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در مقابل جهان اسلام دست به قتل، آزار و اذیت و کشتار می زند و علنا در مقابل جهان اسلام ایستاده است. 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ذلت در میان اعراب را نتیجه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و افزود: پَست‌ترین کاری که یک فرد مسلمان در زندگی خود انجام می دهد این است که آخرت خودش را از دست بدهد که فرد دیگری، دنیا را به دست بیاورد و این نشان دهنده ضعف نفسانی در برخی از حکام کشورهای عربی است.
در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، پنج شنبه گذشته ابوظبی و تل‌آویو طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.
توافق اسرائیل و امارات، موجی از اعتراضات گسترده را از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان در پی داشته است و تقریبا به اتفاق همگی، این اقدام امارات را خیانت به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده‌اند.

کلیدواژه