سنبله 01, 1399 09:33 Asia/Kabul
  • اسماعیل هنیه: توافق امارات کمتر از آتش‌زدن مسجدالاقصی نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن مجدد توافق امارات و رژیم صهیونیستی، خواستار وضع راهبرد و طرح فراگیری برای مقابله با اقدامات این رژیم شد.

به گزارش خبرگزای فلسطینی صفا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)در سخنرانی روز جمعه خود در همایش سیاسی به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز آتش‌زدن مسجدالاقصی ضمن محکوم کردن مجدد توافق امارات و رژیم صهیونیستی، خواستار ایجاد طرحی فراگیری برای مقابله با اقدامات این رژیم شد و اعلام کرد، این توافق کمتر از آتش‌زدن این مسجد نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس از گروه‌های فلسطینی خواست یک استراتژی و طرحی جامع وضع شود تا بتوان با آن، با طرح‌های اسرائیل و خطرات راهبردی مقابله کرد و طرح آزادسازی اراضی فلسطین و بازگشت به این اراضی و حمایت از مسجدالاقصی را به موفقیت رساند.

هنیه در این همایش همچنین از همه گروه‌ها، شخصیت‌ها و کشور‌هایی که توافق امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم و با آرمان های فلسطینی‌ها اعلام هم‌بستگی کردند، قدردانی کرد.

در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، پنج شنبه 13 اوت/13اسد، ابوظبی و تل‌آویو طی توافق‌نامه‌ای درباره عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند. اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شده است.

کلیدواژه