میزان 28, 1395 17:22 Asia/Kabul
  • استقبال شورای عالی سیاسی یمن از قطعنامه شورای امنیت

شورای عالی سیاسی یمن از هرگونه قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در این کشور استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن سبا، شورای عالی سیاسی یمن روز چهارشنبه اعلام کرد: از هرگونه قطعنامه شورای امنیت در خصوص برقراری آتش بس دائم و فراگیر بدون شرط که تجاوز عربستان به یمن را متوقف کند و به محاصره مردم یمن پایان دهد٬ استقبال می کند.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر ضرورت توقف تجاوز و رفع محاصره مردم یمن و مبارزه با تروریسم تاکید کرد و از سازمان های بین المللی، شورای امنیت و سازمان ملل خواست به مسئولیت اخلاقی، انسانی و قراردادهای بین المللی برای رفع محاصره ظالمانه مردم یمن عمل کنند.

درعین حال، "ضیف الله الشامی" عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت وگو با شبکه العالم، هدف از اعلام آتش بس در این کشور را خارج کردن رژیم سعودی از تنگنایی دانست که این رژیم پس از قتل عام اخیر در صنعا با آن مواجه شده است.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن افزود: عربستان و حامیان آن از طریق رسانه ها همواره از آتش بس صحبت می کنند، اما در عمل هزاران مزدور را به جبهه های جنگ سرازیر کرده و مناطق مختلف یمن را بمباران می کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، احزاب و گروه های یمنی تضمین داده اند که آتش بس در این کشور، از بامداد پنج شنبه و در مرحله اول به مدت 72 ساعت و با امکان تمدید آغاز شود.

کلیدواژه