گرامیداشت یاد فرماندهان مقاومت در عراق
(last modified 1399-10-03T06:22:22+00:00 )
جدی 03, 1399 10:52 Asia/Kabul
  • گرامیداشت یاد فرماندهان مقاومت در عراق
    گرامیداشت یاد فرماندهان مقاومت در عراق

شیوخ عشایر عراق یاد فرماندهان شهید مقاومت، سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) را گرامی داشتند.

به گزارش رادیودری، «علی شعلان» از بزرگان شیوخ عشایر عراق روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت فرماندهان شهید مقاومت گفت: سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حق بزرگی بر گردن همه عراقی‌ها دارند و نقش برجسته‌ای نیز در احیای فتوای مرجعیت و بیرون راندن تروریسم داشته اند.

«عدی الحظاب» یکی دیگر از شیوخ عشایر عراق تاکید کرد، عشایر عراق اقدامات قهرمانانه فرماندهان مقاومت را در حفظ خاک عراق و ایجاد امنیت برای ملت عراق و مقدسات آن فراموش نخواهند کرد.

«نایف عبدالهادی» عضو ائتلاف انقلاب عشرین دوم تصریح کرد، کاری که آمریکایی‌ها در ترور فرماندهان مقاومت انجام دادند ننگی بزرگ است که در طول تاریخ آن‌ها را دنبال خواهد کرد وعراقی‌ها کاری را که آن‌ها با این قهرمانان مقاومت انجام دادند فراموش نمی کنند و انتقام آنها را خواهند گرفت. 

دیگر شیوخ عشایر عراق نیز اعلام کردند، آمریکایی‌ها تنها با این روش بزدلانه و با کمک مزدوران می‌توانستند فرماندهان مقاومت را متوقف کنند و به همین دلیل خواستار ازسرگیری تحقیقات برای شناسایی خیانتکاران به ملت عراق هستیم. 

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» که سوم ژانویه/13جدی به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در  نزدیکی فرودگاه بغداد عراق به شهادت رسید.

کلیدواژه