عقرب 03, 1395 07:34 Asia/Kabul
  • سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان درباره تحولات منطقه

 دبیرکل حزب الله لبنان از ریاست جمهوری میشل عون و نخست وزیر سعد حریری حمایت کرد.

سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان عصر یکشنبه به طور ویدئو کنفرانس در مراسم هفتمین روز شهادت "الحاج حاتم حماده" از فرماندهان مقاومت، گفت حزب الله از نامزدی میشل عون برای رئیس جمهوری حمایت می‌کند و با نخست وزیری سعد حریری رئیس جریان المستقبل مخالفتی ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی لبنانی المنار؛دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به بازداشت اخیر گروه‌های تروریستی در لبنان تصریح کرد این تروریست‌ها از الرقه سوریه به لبنان اعزام شده بودند و از خارج کشور مدیریت می‌شدند.

نصرالله نبرد تروریستی در موصل (شمال عراق) و حلب (شمال سوریه) را سرنوشت‌ساز دانست و افزود حیاط خلوت فعالیت‌های تروریستی در اطراف شهر عرسال و منطقه رشته کوه‌های شرقی لبنان تا حد زیادی محدود شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که همه مردم منطقه تاوان تروریسم را می‌پردازند اظهار کرد حزب الله پس از درک ماهیت واقعی بحران سوریه برای نبرد با تروریست‌ها به این کشور رفت.

نصرالله گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (فتح الشام) را ابزاری برای اجرای برنامه‌های خطرناک برشمرد و خاطرنشان کرد طرفی که بیشترین رنج را از این توطئه تکفیری در منطقه متحمل شد، اهل تسنن است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با ابراز تعجب از اقدام ترکیه مبنی بر رد مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در نبرد موصل گفت این اقدام در حالی است که مردم عراق ده‌ها کشته برای آزادسازی موصل از اشغال تروریست‌ها تقدیم کرده‌اند.

نصرالله درباره محاصره میلیون‌ها یمنی که بدون هیچ علتی از سوی ائتلاف سعودی بمباران می‌شوند نیز تصریح کرد جنگ با ملت یمن و کشتار مردم این کشور در حالی است که سازمان ملل و غرب سکوت هدفمندی را در پیش گرفته‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اذعان آمریکایی‌ها به حمایت عربستان از تروریست‌های داعش گفت با وجود قربانی شدن هزاران نفر از سوی این عناصر تروریستی، اما جنایات و ویرانی تروریست‌ها ادامه دارد و کسی به دنبال بازخواست حامیان آنان نیست.

نصرالله از سکوت کامل جامعه جهانی در برابر حمایت عربستان از تروریسم ابراز تاسف کرد.

 

کلیدواژه