حوت 09, 1399 12:10 Asia/Kabul
  • ۴ کشته و ۱۰۰ زخمی در اعتراضات «ذی قار» عراق
    ۴ کشته و ۱۰۰ زخمی در اعتراضات «ذی قار» عراق

منابع امنیتی در استان «ذی قار» عراق از کشته شدن چهار تظاهرکننده و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن دیگر در جریان اعتراضات این استان خبر دادند.

به گزارش "بغداد الیوم"؛ منابع امنیتی اعلام کردند ، مردم معترض در شهر «الناصریه» استان ذی قار در ادامه تظاهرات خود  مقابل ساختمان استانداری این شهر تجمع کرده و مطالبات خود را خواستارشدند.

کمیساریای عالی حقوق بشر درعراق نیز درخصوص  ادامه ناامنی در «ذی قار» هشدار داد و اعلام کرد، تداوم ناامنی، عدم حل مشکلات و اقدام دولت و نهادهای امنیتی به حفظ امنیت موجب ایجاد آشوب و آسیب جانی دراین استان شده است.

این نهاد از مسوولان محلی ذی قار هم خواست مطالبات تظاهرکنندگان را تامین، خونریزی را متوقف و اموال عمومی و خصوصی را حفظ کند.

در پی این اعتراضات «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق «عبدالغنی الاسدی» را به عنوان استاندار جدید ذی قار انتخاب  و امروز  دستور آغاز تحقیقات گسترده درباره اتفاقات رخ داده در این استان را صادر کرد.

الکاظمی  از ساکنان استان ذی‌قار و عشایر آن خواست در برقراری آرامش در این استان مشارکت کنند تا اداره جدید فرصت کافی برای انجام ماموریت‌های خود در خدمت به ساکنان استان بیابد.

استان ذی‌قار در پنج روز گذشته شاهد تنش‌های گسترده‌ای در پی تظاهرات اعتراضی ساکنان آن برای برکناری استاندار، بهبود شرایط خدماتی، مبارزه با فساد و مشکلات بیکاری بوده است.

کلیدواژه