حمل 23, 1400 10:20 Asia/Kabul
  • شیخ نعیم قاسم: پیروزی ایران، پیروزی محور مقاومت است
    شیخ نعیم قاسم: پیروزی ایران، پیروزی محور مقاومت است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، بازگرداندن آمریکا به برجام را پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش شبکه خبری المنار، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان یکشنبه شب گفت: زمانی که جمهوری اسلامی ایران موفق به بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای شود، پیروزی بزرگی به دست آورده است و هرگونه پیروزی برای ایران به منزله پیروزی برای محور مقاومت است.

شیخ قاسم تاکید کرد، توافق هسته ای احتمالا برای طی کردن مسیر خود به  حدود دو ماه زمان نیاز دارد و آمریکایی ها آن را بهتر از عدم توافق می دانند.                                                                                                               

معاون دبیرکل حزب الله درباره تشکیل کابینه جدید در لبنان و موضع حزب الله نیز گفت: محور مقاومت جزو گروههایی است که برای تشکیل دولت تلاش می کندو همواره درصدد نزدیک کردن دیدگاهها است. 

شیخ قاسم تصریح کرد، تشکیل کابینه در حال حاضر در مرحله اعتماد سازی میان طرف ها و برخی امتیاز دادن هاست و چنانچه این اتفاق نیفتد تشکیل کابینه دشوار خواهد بود.

«مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه لبنان  اواخر سپتامبر از ادامه مأموریت خود برای تشکیل دولت جدید در این کشور انصراف داد و«سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» لبنان در رایزنی‌های پارلمانی آرای لازم را به دست آورد و از طرف  رئیس ‌جمهوری این کشور مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد.

جریان‌ها و احزاب سیاسی لبنان به ویژه جریان محور مقاومت و رییس جمهوری این کشور در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را بر تشکیل کابینه حریری متمرکز کرده‌اند، ولی حریری تاکنون نتوانسته است به دلیل تبعیت از کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه و عربستان دولت لبنان را تشکیل دهد.

کلیدواژه