عقرب 28, 1402 18:26 Asia/Kabul
  • شیخ نعیم قاسم: تصمیم‌‌گیری کشتار مردم غزه، با آمریکا بوده است
    شیخ نعیم قاسم: تصمیم‌‌گیری کشتار مردم غزه، با آمریکا بوده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت، کشتار مردم غزه، تصمیمی است که آمریکا اتخاذ کرده و اجرای آن، بر عهده رژیم صهیونیستی است.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز یکشنبه گفت، حزب الله با آمادگی کافی، دشمن را مشغول می‌کند، از آن تلفات می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد از تمام توان خود در یک جا استفاده کند.

شیخ قاسم با اشاره به اینکه حزب الله برای هر احتمالی آمادگی دارد، تصریح کرد تهدیدهای دشمن، هیچ ارزشی برای ما ندارد. ما در میدان حضور داریم و تلفات زیادی در منطقه جنوب به آن وارد می‌کنیم.

این مقام حزب الله افزود، اگر آمریکا می‌خواست به این درگیری پایان دهد و مسیر دیگری انتخاب کند، اسرائیل نمی‌توانست یک قدم هم بردارد. زمانی که کمکهای سیاسی، نظامی و رسانه‌ای آمریکا از آن صورت می‌گیرد، به این معنی است که ما در برابر تجاوز آمریکایی-اسرائیلی قرار داریم که آمریکا، تصمیم‌گیرنده بوده و اسرائیل فقط مجری آن است.

قاسم با بیان اینکه برای همه مشخص شده است که شورای امنیت بی‌طرف، معنا ندارد، گفت کشورهای ابرقدرت، کشورهای پست و استعمارگری هستند که در جنایت علیه بشریت شریک هستند. لذا، مقاومت تنها راهکار در برابر این کشورهاست.

عضو ارشد حزب الله لبنان گفت، مقاومت فقط برای چانه‌زنی نیست، بلکه برای حمایت از لبنان است؛ لذا حزب الله تا جایی که بتواند بر توانمندیهای خود خواهد افزود.

جنبش حزب الله شب گذشته نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشتار مردم فلسطین با همدستی و مشارکت کامل آمریکا صورت می‌گیرد و این کشور و همپیمانان غربی آن، مسئول عذاب و درد و رنج این مردم هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه هم شب گذشته خبر داد که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

حماس اسناد دروغگویی صهیونیست‌ها را منتشر کرد

کلیدواژه