ثور 01, 1400 10:20 Asia/Kabul
  • حزب الله و جنبش امل: مقاومت نیاز ملی لبنان است
    حزب الله و جنبش امل: مقاومت نیاز ملی لبنان است

حزب الله و جنبش امل لبنان تاکید کردند، امروز خط مشی، فرهنگ و سلاح مقاومت بیش از هر زمان دیگری نیاز ملی لبنان برای مهار تجاوزهای رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه خبری العهد، حزب الله و جنبش أمل  روزسه شنبه پس از برگزاری نشستی مشترک در جنوب لبنان با صدور بیانیه‌ای بر قدرت روابط ائتلاف میان امل و حزب الله و ادامه همکاری در سطوح و زمینه های مختلف به خصوص در شرایط بحران اقتصادی، مالی، معیشتی و بهداشتی لبنان تاکید کردند.

براساس بیانیه حزب الله و جنبش أمل، در سالروز عملیات نظامی خوشه‌های خشم رژیم صهیونیستی علیه لبنان که با وقوع جنایات خصمانه این رژیم علیه مناطق جنوب لبنان همراه بود، این رژیم اشغالگر همچنان به رویکرد خصمانه خود علیه لبنان ادامه می‌دهد و لبنان را سکویی برای تجاوز علیه سوریه قرار داده است.

حزب الله و جنبش امل در بیانیه خود  اعلام کردند، باید دولتی درلبنان تشکیل شود که کشور را از کشیده شدن به سمت فروپاشی کامل نجات دهد، اصلاحات ایجاد کند، به مبارزه با فساد برود و خواسته‌های لبنانی‌ها در اجرای قانون اساسی را به دور از منافع شخصی محقق کند.

لبنان از تابستان گذشته که بندر بیروت شاهد انفجاری بزرگ و ویرانگر بود، بی دولت و از طریق دولت پیشبرد امور «حساب دیاب» اداره  میشد که دولت دیاب نیز پس از این انفجار و افزایش فشارها، استعفا کرد .

سرانجام سعد الحریری  نخست‌وزیر پیشین لبنان، در اکتبر ۲۰۲۰  به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد، با این حال، او تا به امروز موفق نشده است کابینه خود را تشکیل دهد.

کلیدواژه