ثور 13, 1400 17:38 Asia/Kabul
  • تحلیلگر آرژانتینی: روز جهانی قدس یادآور تعهد بشریت در قبال فلسطین است
    تحلیلگر آرژانتینی: روز جهانی قدس یادآور تعهد بشریت در قبال فلسطین است

اندیشمند آرژانتینی و رئیس کنفدراسیون فلسطین در آمریکای لاتین و کارائیب (COPLAC) با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس برای دومین سال متوالی در میانه شیوع ویروس کرونا به اهمیت این روز پرداخت.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، «رافائل آرایا ماسری»  رئیس کنفدراسیون فلسطین در آمریکای لاتین و کارائیب افزود، روز جهانی قدس به عنوان یک رویداد فراگیر و مرجع، روز یادآوری تعهدات نه تنها جهان اسلام بلکه جامعه جهانی نسبت به وظیفه و دِین بشریت در قبال فلسطین است.

«رافائل آرایا ماسری» در ادامه اظهاراتش گفت، اگرچه بنا بر ضرورت مقابله با شیوع ویروس کرونا، برگزاری راهپیمایی در این مناسبت جهانی امسال نیز در بسیاری از نقاط جهان برگزار نمی شود، اما این موضوع خللی در تلاش و عزم ملت های آزاده جهان برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان های آنان و پایان دادن به اشغالگری و جنایات ضدبشری صهیونیست ها علیه فلسطینیان ایجاد نکرده است.

این اندیشمند آرژانتینی تصریح کرد، «کشورهای آمریکای لاتین عمدتا بر موضع همبستگی با فلسطین تاکید داشته تا آنجا که در حمایت از این موضع در سازمان ملل نیز هم در رای دادن به نفع مسائلی که زندگی مردم فلسطین را تحت تاثیر قرار داده و هم محکوم کردن اقدامات ناقض حقوق بشر که روزانه توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، همواره نقش مطلوبی داشته اند.»

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نامگذاری شده ‏است.

مردم سراسر جهان به ویژه مسلمانان همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با برگزاری برنامه های مختلف، ضمن محکوم کردن جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

 


 

کلیدواژه