ثور 17, 1400 00:35 Asia/Kabul
  • حمایت گسترده از ابتکار اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس
    حمایت گسترده از ابتکار اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس

مسلمانان سراسر جهان با ارسال پیام‌هایی از ابتکار مسلمانان بریتانیا برای اهتزاز پرچم فلسطین به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس حمایت کرده و خواستار تحقق آرمان‌های فلسطین شدند.

به گزارش رادیودری، کمیسیون حقوق بشر اسلامی به عنوان برگزار کننده اصلی مراسم روز جهانی قدس در بریتانیا و مبتکر طرح اهتزاز پرچم فلسطین، پیام‌های را که مسلمانان به این نهاد ارسال کرده‌اند، گردآوری و امروز در قالب یک مجموعه ویدئویی به مناسبت روز قدس منتشر کرده است.

در این کلیپ اقشار مختلف مردم از هند، لبنان، مالزی، ترکیه و پاکستان تا سوئیس، بریتانیا، کانادا و آمریکا در سخنانی خواستار پایان دادن به اشغال‌گری، آزادی فلسطین و قدس شریف شدند.

اهتزاز پرچم فلسطین ابتکاری است که سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی بریتانیا پایه گذاری و با استقبال بی‌سابقه‌ای از مسلمانان سراسر جهان روبرو شد. 

این درحالیست که دیروز شماری از شخصیت‌های یهودی و ضد صهیونیستی بریتانیا با انتشار پیامی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس از جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس اعلام برائت کرده و خواستار آزادی فلسطین شدند.

در همین حال اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای به توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی توسط عناصر رژیم اشغال‌گر قدس و تشدید اوضاع آوارگان در این منطقه اعتراض کرد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.‏

روز جمعه 7می 2021 مصادف با 24 رمضان 1442 برابر با 17ثور روز جهانی قدس است.

کلیدواژه