سید حسن نصر الله: روز قدس مسأله‌ای عقیدتی، انسانی و اخلاقی است
(last modified 1400-02-18T07:02:44+00:00 )
ثور 18, 1400 11:32 Asia/Kabul
  • سید حسن نصر الله: روز قدس مسأله‌ای عقیدتی، انسانی و اخلاقی است
    سید حسن نصر الله: روز قدس مسأله‌ای عقیدتی، انسانی و اخلاقی است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، موضع ما در قبال مسئله قدس و فلسطین تاکتیکی نیست، بلکه حق مطلقی است که غیر قابل تغییر و تبدیل است و روز قدس مسأله‌ای عقیدتی، انسانی و اخلاقی است.

به گزارش رادیو دری، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت، ثبات ملت فلسطین و پایبندی آن به حقش و کوتاه نیامدن از قدس، اساس کار است و به مقاومت مشروعیت می بخشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، مهمترین تحولی که باید تقویت شود، وارد شدن غزه با موشک هایش به خط مقابله با رژیم اشغالگر در قدس است و ملت فلسطین شایسته دفاع از خاک خود است و ما در کنارش می ایستیم.

سید حسن نصرالله، پایداری ملت فلسطین درخصوص حقوقشان و تعهدشان به قدس را از اصول مهم دانست و گفت، ما مطمئن هستیم که ملت فلسطین لیاقت حفاظت از قدس، سرزمین خود و حقوقش را داراست.

دبیرکل حزب الله لبنان به مقاومت ایران در برابر فشارهای آمریکا و غرب اشاره کرد و افزود، تمام امیدواری های آمریکا و اسرائیل علیه ایران به ناامیدی تبدیل شده است. ایران از مرحله خطر عبور کرده و گزینه های امریکا و اسرائیل برای کنار گذاردن برنامه هسته ای ایران نیز خاتمه یافته است.

سیدحسن نصراالله در ادامه افزود، تجربه 40 ساله ایران نشان می دهد که این کشور هم پیمانانش را نفروخته است وایران به ضرر هم پیمانانش نه چانه زنی می کند و نه از طرف آنان مذاکره می کند و آنان را تنها نمی گذارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اسرائیل امروز نسبت به تحولات مثبت صورت گرفته در توانمندی محور مقاومت نگران است گفت، وضعیت رژیم صهیونیستی بحرانی است و شکاف هایی در ساختارش به وجود آمده، این رژیم اکنون با بحران رهبری و فرماندهی روبروست که از نشانه های ضعف و افول آن است.

نصرالله در ادامه افزود، ارتش اسرائیل به توان خود در مقابله با جبهه های مختلف در صورت وقوع جنگ باور ندارد و نسبت به عملیات کرانه باختری و ورود پرقدرت غزه به خط تحولات قدس نگران است.

کلیدواژه