ثور 21, 1400 12:59 Asia/Kabul
  • آمریکا مانع صدور بیانیه شورای امنیت درباره مسجدالاقصی شد
    آمریکا مانع صدور بیانیه شورای امنیت درباره مسجدالاقصی شد

شورای امنیت با مداخله آمریکا از صدور بیانیه در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی باز ماند.

به گزارش رادیو دری، تشدید خشونت‌ها در قدس اشغالی و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی اعضای شورای امنیت را به برگزاری نشستی فوری واداشت که با مداخله آمریکا بدون دستیابی به نتیجه و صدور بیانیه پایان یافت.

جرالدین بیرن ناسون، سفیر ایرلند در سازمان ملل که خود خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شده بود، در این باره گفت: شورای امنیت باید فوراً بیانیه‌ای صادر کند.

دیپلمات‌های شورای امنیت می‌گویند هر ۱۵ عضو شورای امنیت از درگیری‌ها و افزایش خشونت نگرانند، اما آمریکابه عنوان نزدیکترین متحد رژیم صهیونیستی معتقد است صدور بیانیه ممکن است در حال حاضر مفید واقع نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توجیه رویکرد دولت متبوعش در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی گفت: دولت بایدن می‌خواهد اطمینان حاصل کند که هر اقدامی از سوی شورای امنیت تنش‌ها را تشدید نمی‌کند.

دیپلمات‌های شورای امنیت، اما می‌گویند این شورا به عنوان قدرتمندترین نهاد سازمان ملل باید واکنش به حوادث مسجد الاقصی واکنش نشان دهد.

صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله "باب العامود" طی روزهای اخیر صحنه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان بوده است.

هلال احمر فلسطین روز شنبه اعلام کرد، در دور جدید حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها، بیش از 200 نفر زخمی شده اند. 

بنابر گزارش منابع محلی، رژیم اشغالگر قدس در‌های مسجدالاقصی را بر روی هلال‌احمر و رسانه‌ها بسته و به طرف فلسطینیان داخل مسجد گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کرده است.

 

کلیدواژه