ثور 22, 1400 14:01 Asia/Kabul
  • ظریف در پیام عربی: فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است
    ظریف در پیام عربی: فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی به زبان عربی تاکید کرد فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام، امت اسلامی و همه آزادگان جهان است.

به گزارش رادیو دری، "  محمدجواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران در یک پیام ویدیویی به زبان عربی خطاب به ملت فلسطین تصریح کرد: فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام، امت اسلامی و همه آزادگان جهان است، همانگونه که وحدت، آخرین سلاح برای آزادسازی فلسطین و بیت المقدس است.

ظریف در این پیام افزود: تحولاتی که هم اکنون در سرزمین فلسطین اشغالی و نواحی قدس شریف شاهد آن هستیم، یک مرحله اساسی در تاریخ مبارزات مردم فلسطین تلقی می شود.

در این پیام آمده است، حمله به مسجد الاقصی و کشته شدن نمازگزاران و نقض مقدسات دینی، بزرگترین گواه نژادپرستی و جنایتکاری این رژیم غاصب است که همیشه عامل اصلی ناامنی در این منطقه بوده است.

وزیر امور خارجه ایران، در این پیام تاکید کرد اقدامات مجرمانه رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین، منشورها و هنجارهای بین المللی است.

ظریف خاطرنشان کرد :   فقط یک راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین وجود دارد، که  آن را در سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی بیان کردیم و آن همه پرسی مردمی است که آینده و سرنوشت خود را باید تعیین کنند.

در این پیام وزیر امور خارجه ایران آمده است،  جمهوری اسلامی ایران همیشه و برای همیشه در کنار فلسطینیان خواهد بود، از آرمان آنها حمایت می کند و خواسته های آنها را به نفع مقاومت مشروع آنها پذیرفته است.

کلیدواژه