ثور 26, 1400 18:32 Asia/Kabul
  • مقام صهیونیستی: حماس به شدت قدرتمند و خطرناک شده است
    مقام صهیونیستی: حماس به شدت قدرتمند و خطرناک شده است

یک مقام صهیونیستی، نیروی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «قدرتمند» برشمرد.

به گزارش رادیو دری، «مراف میکائیل» رهبر حزب کار رژیم اسرائیل روز یکشنبه در توییتی نوشت، اسرائیل اینک در نقطه‌ای هست که حماس تاکنون این اندازه قدرتمند و خطرناک نبوده است، ارتش اسرائیل به نقطه بن بست رسیده و هیچ تعریف جامع و راهبردی برای برون رفت از عملیات غزه وجود ندارد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به اینکه حوادث کنونی به نفع جنبش حماس است، نوشت تشدید تنش‌ها به پایان برسد یا نه، حماس به آنچه می‌خواست رسید؛ بویژه اینکه تصاویر حملات آن به تل‌آویو و انتقام‌گیری از حوادث قدس موجود است. 

درهمین حال،«افرایم هالیوی» رئیس سابق موساد گفت، ما در آستانه فاجعه قرار داریم و این، تاریکی پیش از پرتگاه است.

«رانی دانیل» تحلیلگر نظامی هم گفت، مطمئن نیستم فرزندانم در اینجا، آینده‌ای داشته باشند و گمان نمی‌کنم آن‌ها در سرزمین های اشغالی بمانند.

مقاومت فلسطینی از بامداد امروز یکشنبه موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو را آغاز کرده و تعداد زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کردند و  این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قرار دادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی نابلس و نتانیا رسید.

«ابوحمزه» سخنگوی «سرایا القدس» (گروهان‌های القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، در نبرد کنونی با رژیم صهیونیستی از موشک‌های جدید و پیشرفته استفاده شده  و از جمله این موشک‌ها، موشک پیشرفته «قاسم» است که از آن در حملات موشکی اخیر استفاده شده است.

کلیدواژه