ثور 27, 1400 18:57 Asia/Kabul
  • استفاده رژیم صهیونیستی از بمب فسفری علیه فلسطینیان
    استفاده رژیم صهیونیستی از بمب فسفری علیه فلسطینیان

وزارت خارجه فلسطین ضمن انتقاد از کارشکنی‌های آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین، اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی شده و حتی از بمب‌های فسفری علیه مردم نوار غزه استفاده کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،  در پی کارشکنی و شکست سومین نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه ،وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه در بیانیه‌ای، موضع آمریکا در شورای امنیت را که بر خلاف شعارهای سیاسی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور است، محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است، مقامات مسئول شورای امنیت به خود اجازه می‌دهند که اقدامات رژیم اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر را دفاع از خود بنامند و آیا جنایت‌های وحشتناک، کشتار کودکان و تخریب منازل بر روی ساکنان بی دفاع آن دفاع از خود است؟

وزارت خارجه فلسطین در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه را به شدت محکوم کرد و افزود، رژیم صهیونیستی از انواع سلاحهای پیشرفته علیه غزه از جمله بمبهای فسفری استفاده کرده است.

در بیانیه مذکور ادامه سرکوب وحشیانه معترضان فلسطینی در کرانه باختری وقدس با استفاده از گلوله جنگی، هدف گرفتن عمدی جوانان معترض و نیز اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها محکوم شده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه (10 می) و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است که در این درگیریها تاکنون، ۲۱۸ فلسطینی شهید و بیش از پنج هزار و600 نفر مجروح شده‌اند.

کلیدواژه